Veel Gestelde Vragen
Light Personeelsdiensten B.V. heeft opdrachtgevers in food en non food, schoonmaak, techniek en vleesverwerkende industrie. Hierdoor hebben wij regelmatig vacatures beschikbaar voor hoofdzakelijk ongeschoold productiewerk. Ook zijn wij regelmatig op zoek naar ervaren kozijnen- en zonweringsmonteurs, fietsenmakers en scanmedewerkers. Ben je benieuwd welke vacatures er nu of binnenkort beschikbaar zijn kijk dan op onze vacature pagina voor meer informatie of op onze facebookpagina.
Omdat onze vacatures erg uiteenlopen geven wij je graag alle informatie die relevant is telefonisch of tijdens het kennismakingsgesprek op kantoor. Denk hierbij aan de verdiensten, eventuele vergoedingen of het gemiddeld aantal uren per week. In onze vacatures vermelden wij vaak de algemene informatie over de betreffende vacature. Kijk voor meer informatie op onze vacaturepagina.
Mocht je vragen hebben over een bepaalde vacature die je graag wil stellen voordat je solliciteert, is dit mogelijk via ons contactformulier.
Natuurlijk mag je altijd solliciteren maar veel van onze opdrachtgevers vragen, in plaats van diploma’s, heel duidelijk met een reden om specifieke werkervaring. Zeker voor bepaalde vaardigheden, in verband met de snelheid, reglementen of door beperkte inwerkmogelijkheden is dit belangrijk.
Het is niet zomaar mogelijk je voor te stellen voor een vacature waar je niet aan voldoet. Ons advies is, lees onze vacatures goed door en reageer als de vacature goed bij je past. Natuurlijk is het versturen van een open sollicitatie ook mogelijk via onze contactpagina.
Wij zijn in het bezit van een wagenpark met personenauto’s en kleine persoonsbussen waarmee wij vaak het vervoer faciliteren. Omdat onze opdrachtgevers door het hele land zijn gevestigd variëren de ophaaltijden en reistijden. Zodra je op kantoor uitgenodigd bent krijg je alle informatie en zodra je begint met werken krijg je van onze planner een definitieve ophaalplaats en tijd door. Ook krijg je de persoonlijke beschermingsmiddelen die nodig zijn om het werk veilig uit te voeren.
Regelmatig staat er bij onze vacatures vermeld dat je ook kan kiezen om als meewerkend chauffeur aan de slag te gaan indien je in het bezit bent van een rijbewijs B.
Dit houdt in dat je voor en na de werkzaamheden chauffeur bent in een van onze bedrijfsauto’s of kleine personenbussen. Dit is een aanvulling op het productiewerk wat je dagelijks uitvoert. Je zorgt ervoor dat jij en je collega’s op een goede vellige manier naar en van de werklocatie worden vervoerd.
Ben je nieuw in Nederland en heb je hier nog nooit gewerkt dan heb je bepaalde zaken nodig die in Nederland verplicht zijn. Voordat je aan het werk kunt gaan moeten eerst alle administratieve zaken geregeld zijn.
Natuurlijk moet je in het bezit zijn van een geldig identiteitsbewijs maar ook van een BSN nummer en een bankrekeningnummer op eigen naam. Heb je nog geen BSN nummer is het mogelijk dat wij je hiermee helpen.
Ook een zorgverzekering is in Nederland verplicht. Heb je deze niet is het mogelijk je te verzekeren in onze collectieve zorgverzekering van Zorg en Zekerheid, voor de tijd dat je voor ons werkt. Je ontvangt zelf een pas en de polis, de premie wordt wekelijks ingehouden op je salaris.
Zodra wij werk voor je hebben nemen wij contact met je op om alles door te nemen en af te spreken, hiernaast krijg je ook een coördinator toegewezen. Dit is hierna bij vragen over het werk, vervoer of huisvesting je vaste contactpersoon.
Onze verloning vindt wekelijks plaats, natuurlijk versturen wij hierna je loonstrook per mail. Heb je vragen over je loonstrook of andere administratieve vragen / verzoeken mail deze naar onze administratie. Denk hierbij ook aan algemene vragen over je verzekering, een ziek- herstelmelding, werkgeversverklaring of aangeven van einde werk.
Ons email adres is: administratie@lightpersoneelsdiensten.nl
Wij proberen je mail zo snel mogelijk te beantwoorden. Administratieve vragen die via de app naar het mobiele nummer van de coördinator worden verstuurd worden niet behandeld.
Zodra je ziek bent moet je dit direct, ruim voor aanvang van je werk telefonisch melden bij je coördinator. Hiernaast ben je verplicht dit ook direct te melden telefonisch of per email aan onze administratie. Hier meld je ook weer wanneer je beter bent en weer kan gaan werken.
Ons email-adres is: administratie@lightpersoneelsdiensten.nl
Telefonisch zijn wij tijdens kantoortijden te bereiken op 010 – 760 08 57.
De gegevens die wij ontvangen bij een sollicitatie bewaren wij maximaal 4 weken. Zodra je voor ons gaat werken moeten zijn wij wettelijk verplicht je gegevens langer bewaren. Ook hier respecteren wij je privacy. Lees voor meer informatie onze privacyverklaring.